Skuteczny sposób na zrzucenie kilka kg – dieta cytrynowa odmieniła moją sylwetkę. Co ci szkodzi sprawdzić

Wiele osób poszukuje sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów.

Prawdą jest, że gdy lepiej wyglądamy to czujemy się pewniej i mamy większą samoocenę. Jednak jak działać, by wysmuklić sylwetkę i nie uciekać się do codziennych wyrzeczeń stających się gehenną? Odpowiedzią jest dieta cytrynowa.

Zalety diety cytrynowej

Podjęcie decyzji o zastosowaniu diety cytrynowej niesie za sobą same korzyści dla naszego organizmu. Mianowicie:

  • jest w 100% naturalna
  • stosując ją nie musimy wprowadzać żadnej głodówki
  • ma właściwości antyoksydacyjne i oczyszczające
  • bierze czynny udział w procesie odchudzania i zmniejsza uczucie głodu
  • ma lecznicze właściwości w przypadku takich dolegliwości jak kamica nerkowa, osteoporoza, czy obniżona odporność w okresach jesiennych i zimowych
  • zęby są ładniejsze i chronione przed parodontozą
  • obniża skłonności do łupieżu

Dietę cytrynową wystarczy stosować jedynie przez 7 dni, by zauważyć efekty i dostarczyć naszemu organizmowi zastrzyk zdrowia. Na jej życiodajnych walorach poznały się nawet hollywoodzkie gwiazdy, np. Jennifer Aniston.

Dieta cytrynowa – jak ją stosować?

Zasady stosowania diety cytrynowej są uzależnione od jej przeznaczenia. Według tego kryterium, możemy rozróżnić następujące diety cytrynowe:

dieta detoksykująca

Stosujemy ją w celu oczyszczenia organizmu z toksyn i wolnych rodników. W tym celu należy spożywać duże ilości jak najmniej przetworzonych produktów, jeść dużo warzyw i owoców oraz wypijać dużo płynów.

Owoc cytryny lub jej sok należy włączać w miarę możliwości do jak największej ilości dań oraz płynów, np. lemoniada

dieta właściwa (odchudzająca)

Stosujemy ją przez 10 dni zużywając przy tym 30 sztuk cytryn. Ich dawkowanie rozkłada się następująco: dzień 1 i 10 – 1 cytryna; dzień 2 i 9 – 2 cytryny; dzień 3 i 8 – 3 cytryny; dzień 4 i 7 – 4 cytryny; dzień 5 i 6 – 5 cytryn.

Sok z cytryny otrzymujemy wyciskając uprzednio pokrojoną na 2 połówki cytrynę. Jeżeli musimy – możemy dodać do soku łyżeczkę miodu.

dieta zdrowotna

Jest ona rozplanowana na 12 dni. Sok z cytryn przygotowujemy, jak w przepisie wyżej. Dawkowanie cytryn rozkłada się tu następująco: dzień 1 i 12 – 5 cytryn; dzień 2 i 11 – 10 cytryn; dzień 3 i 10 – 15 cytryn; dzień 4 i 9 – 20 cytryn, dzień 5,6,7,8 – 25 cytryn. W sumie jest 200 cytryn do zużycia w ciągu tego czasu.

Sok z cytryn pijemy około 30 minut przed lub po posiłku 3 do 5 razy na dobę.