Te maseczki likwidują plamy ze skóry jak gumka. Naturalne i tanie środki skuteczniejsze od kosmetyków

Jak sobie poradzić z przebarwieniami skórnymi?

Wiele kobiet boryka się z różnego rodzaju przebarwieniami na skórze. Ze względów estetycznych jest to dla płci pięknej bardzo uciążliwe. Na co dzień wszelkie odbarwienia i plamy na skórze można ukrywać za pomocą kosmetyków, jednak nie przynosi to trwałego efektu. Istnieją bowiem domowe sposoby na wyregulowanie kolorytu skóry, za pomocą zupełnie naturalnych składników, które prawdopodobnie każda z Pań posiada w swojej kuchni.

Domowe sposoby na wyregulowanie koloru skóry

Naturalne produkty używane w kosmetyce są bardzo dobrym rozwiązaniem. Są bezpieczne dla alergików oraz osób z delikatną i wrażliwą skórą. Wszelkie plamy i odbarwienia skórne również można zniwelować za pomocą domowych sposobów. Do produktów, które będą pomocne w walce z przebarwieniami należą:

Soda

Z użyciem sody można wykonać zawiesinę, poprzez wymieszanie jej z kilkoma kroplami wody. Następnie powstałą zawiesinę nakłada się na zmienione kolorystycznie obszary skóry i wykonuje delikatny masaż. Zawiesinę można zmyć zwykłą wodą.

Sok z owoców

Naturalny, świeży sok z żurawiny, jagód, czarnej lub czerwonej porzeczki można wykorzystać do zrobienia okładów na skórę. W świeżo wyciśniętym soku należy zwilżyć gazy i nanieść je na skórę. Okład utrzymywać na skórze przez około 15 minut.

Czosnek

Czosnek nie ma zbyt wielu zwolenników, ze względu na swój zapach. Posiada on jednak olejki eteryczne, które działają zbawiennie na skórę i jej odbarwienia. Wystarczy obrane ząbki czosnku przekroić na pół, i potrzeć nimi zmienione kolorystycznie miejsca na skórze.

Cytryna

Z użyciem cytryny można wykonać maseczkę na skórę. Sporządza się ją z soku z cytryny oraz śmietany. Składniki łączy się w stosunku 1:1. Maseczkę należy utrzymywać na twarzy przez 15 minut.

Wszelkie przebarwienia na skórze mogą być wynikiem braku składników mineralnych lub błędów żywieniowych. Dla skóry kluczowa jest zawartość cynku i selenu w diecie.

Ich niedobór można uzupełnić, włączając do diety produkty takie jak orzechy, kukurydza, mleko, ryby i owoce morza, sezam, wątróbka, owsianka oraz soczewica.

error: Treść zabezpieczona !!