Na ratunek Twoim stawom: proste ćwiczenia, które możesz wykonywać niezależnie od wieku.

Wiele osób codziennie rano ma problemy z bólem kręgosłupa oraz stawów, co skutkuje problemami z poruszaniem się.

Aby temu zapobiec, wystarczy zacząć wykonywać codziennie kilka prostych ćwiczeń. Są odpowiednie dla osób młodszych jak i starszych. Pozytywnymi efektami takich ćwiczeń są przede wszystkim: odpowiednie pobudzenie stawów i kręgów, zapobieganie różnego rodzaju urazom kręgosłupa oraz równowaga dysproporcji pomiędzy przeciążonymi, a nieaktywnymi mięśniami.

Te ćwiczenia powinny być wykonywane szczególnie przez osoby wykonujące pracę siedzącą, jak i stojącą.

Osoby, które za dużo siedzą czy stoją, są najbardziej narażone na wszelkiego rodzaju problemy zdrowotne związane  z kręgosłupem. Należy pamiętać o jednej ważnej zasadzie, która tutaj się sprawdzi idealnie – lepiej zapobiegać niż leczyć!

Spróbujcie sami wykonywać te ćwiczenia nie ważne czy w domu, czy w pracy, a sami zobaczycie jakie pozytywne efekty można uzyskać przy odrobinie wysiłku.

Najważniejszą zasadą jest to, aby każdy ruch był powolny i dokładny. Na początku ćwiczenia można wykonywać w mniejszym zakresie, który z czasem można powiększać. Podczas takiej aktywności, normalne jest odczuwanie napięcia, ale nie bólu.

Wiele z prezentowanych ćwiczeń jest dostosowane tak, aby móc je wykonywać nawet w pracy.

1) Wyprostuj się i przechyl głowę w prawo tak, aby spróbować dotknąć głową prawego ramienia.

Wytrzymaj w tej pozycji około 30 sekund. Powtarzaj to ćwiczenie wykonując przechył głową raz w prawą, a raz w lewą stronę. Do przytrzymania głowy można podpierać się ręką.

Połóż dwie dłonie z tyłu głowy nad szyją, mając przy tym zgięte łokcie. Przechyl głowę w kierunku klatki i oprzyj ją przeciwko naciskowi. Wytrzymaj przez około 30 sekund. Po tym czasie powoli unieś głowę i opuść ręce.

2) Siedząc na podłodze, rozłóż obie nogi przez sobą.

Zginając lewe kolano oprzyj się na nim prawym łokciem. Lewą rękę połóż na podłodze przed sobą i spójrz przez lewe ramię. Wytrzymaj przez około 60 sekund, a następnie zmień stronę i powtarzaj.

3) Jest to najtrudniejsze ćwiczenie ze wszystkich tutaj prezentowanych.

Wyciągnij obie ręce na boki, tak aby móc je następnie umieścić za sobą. Lewą chwyć łokieć, a prawą opuść. To ćwiczenie jest idealne, dla osób które wykonują pracę siedzącą, ponieważ podczas ćwiczeń rozciągają się najbardziej mięśnie wokół łopatek, które są bardzo sztywne podczas długiego siedzenia w jednej pozycji.

Podczas tych ćwiczeń rozciąga się bardzo dużo mięśni, przede wszystkim mięśnie trapezowe, mięśnie kręgosłupa szyjnego oraz mięśnie grzbietu.

error: Treść zabezpieczona !!