Jakie produkty spożywać, aby oczyścić tętnice. Te produkty chronią przed atakiem serca. Jedz je i żyj dłużej

Jak wiadomo, choroby układu krążenia, to obok nowotworów plaga naszych czasów. Każdy z nas zna kogoś, kto zmaga się z tego rodzaju chorobami, na przykład miażdżycą, wiele z nas również zachoruje.

Można jednak się przed tym chronić, między innymi przy pomocy diety. Przedstawiamy kilka produktów, które warto do niej włączyć, by cieszyć się dobrym zdrowiem przez długi czas.

Łosoś

Ta znana wszystkim, dzika ryba jest bogatym źródłem kwasów tłuszczowych. Te zaś obniżają poziom złego cholesterolu, co ma pozytywny wpływ na układ krążenia.

W sklepach dostępne są również inne ryby godne uwagi, na przykład tuńczyk, makrele, śledzie. Z nich także z powodzeniem możemy korzystać.

Orzechy

Orzechy słyną ze swoich właściwości, poprawiających pracę mózgu. Nie każdy jednak wie, że działają również na układ krążenia. Dzieje się tak za sprawą zdrowych tłuszczy, które są w nich zawarte.

Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzać z ilością spożywanych orzechów, gdyż są niesamowicie kaloryczne. Dla zdrowia wystarczy pół garści dziennie.

Żurawina

Żurawina znana jest jako środek wspomagający przy stanach zapalnych pęcherze. Jak widać nie jest to jej jedyne zastosowanie. W profilaktyce chorób układu krążenia jest to prawdziwy hit, zmniejsza ryzyko zawałów serca o 40%! Aby uzyskać taki efekt wystarczy wypijać około dwóch szklanek soku z żurawiny dziennie.

Sok pomarańczowy

Nie dość, że pyszny, to jeszcze zdrowy! Picie dwóch szklanek dziennie obniża ciśnienie krwi. Dodatkowo dodaje energii oraz jest bogatym źródłem witaminy C. Zawarte w nim przeciwutleniacze opóźniają procesy starzenia. Same plusy!

Kawa

Kawa zwykle wzbudza spore kontrowersje, jednak okazuje się, że jest zdrowa. Klucz leży w ilości spożywanego napoju. Zaleca się picie jednej – dwóch filiżanek dziennie. Filiżanek, nie ogromnych kubków! Kawa wypita rano może zmniejszać ryzyko zawału serca nawet o 20%, jest to potwierdzone naukowo!

Zielona herbata

Warto po nią sięgać, przynajmniej raz dziennie. Dzięki sporej ilości przeciwutleniaczy, jakie są w niej zawarte, zmniejsza wchłanianie cholesterolu. Poza tym przyspiesza spalanie tłuszczu, pomaga więc walczyć z nadwagą, która jak wiadomo obciąża serce.

Kurkuma

Kurkuma swą nazwę zawdzięcza zawartej w niej kurkuminie. Ten składnik pomaga zmniejszać stany zapalne w organizmie a także zapobiega odkładaniu tłuszczu. Warto używać jej na przykład jako przyprawy do różnych posiłków.

Cynamon

Jedni go kochają, inni nienawidzą. Fakty są jednak takie, że zapobiega on zatykaniu żył. Dlatego dobrze jest używać go w swojej kuchni, choćby do wypieków, deserów, herbaty.

Oliwa z oliwek

Dobrej jakości oliwa z oliwek zmniejsza poziom cholesterolu. Dzięki temu ryzyko zawału serca obniża się nawet o 4!%. Warto wiedzieć, że na oliwie bazuje popularna dieta śródziemnomorska, nie bez powodu uznana za najzdrowszą kuchnię świata.

Arbuzy

Tlenek azotu obecny w arbuzach świetnie stymuluje naczynia krwionośne do tego, by się rozszerzały. Dodatkowo bogactwo wody ma pozytywny wpływ na organizm. Sprawdzi się u osób, które mają problem z wypijaniem odpowiedniej ilości wody.

Awokado

W ostatnich kilku latach stało się bardzo popularne, można z niego wyczarować cuda. Dajemy mu plus za utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu.

Szpinak

Choć dzieci go nie znoszą, odpowiednio przyrządzony potrafi smakować wybornie. Dodatkowo zawiera kwas foliowy i potas oraz żelazo, dbając tym samym o układ krwionośny i obniżając ciśnienie krwi.

Granaty

Spożywanie owoców granatu lub picie soku z niego, znacząco poprawia krążenie krwi. Z tego powodu warto włączyć go do swojej diety.

Brokuły

Podobnie jak inne zielone warzywa są bogate w witaminę K. Ta zaś jest ważna w prawidłowym funkcjonowaniu układu krążenia.

Algi

Algi regulują ciśnienie krwi oraz obniżają poziom cholesterolu nawet o 15%, jeżeli są spożywane regularnie. Świetne są też zielone szparagi.

Mąka razowa

Warto zamienić mąkę pszenną na razową, gdyż jest bogata w błonnik. Pomaga to utrzymać prawidłową masę ciała. Polecamy także brązowy ryż oraz płatki owsiane.

Kaki

Ten owoc, znany inaczej pod nazwą persymona, zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy i witaminę A. Dodatkowo wykazuje działanie przeciwnowotworowe.

error: Treść zabezpieczona !!