Grzyby z warzywami w piekarniku.Są tak pyszne, że lepiej zrób podwójną porcję.

Dziś przygotuje pyszne i zdrowe warzywa z pieczarkami. Pieczone w piekarniku będą dużo zdrowsze i mniej kaloryczne. Doskonale będą smakować również przyrządzone na grillu! Koniecznie wypróbuj!

Składniki

  • bakłażan (młody, mały) – 3 szt.
  • pomidory – 2 szt.
  • czerwona papryka – 3 szt.
  • cukinia – 1 szt.
  • pieczarki – 300 g
  • czosnek – 3 duże ząbki
  • rafinowany olej roślinny – 90 ml
  • sos sojowy – 60 ml

Przygotowanie

Aby przygotować marynatę sojową, połącz sos sojowy, olej i czosnek przeciśnięty przez praskę. Wszystkie warzywa umyj i osusz. Pokrój paprykę w duże podłużne paski. Cukinię pokrój na duże kawałki, nie usuwaj z niej skórki.

Bakłażany również pokrój grubo i razem ze skórką. Pieczarki podziel na połówki. Jeśli grzyby są dość małe, pozostaw je w całości. Pokrój pomidory na duże plastry. Wszystkie pokrojone warzywa powinny być mniej więcej tego samego rozmiaru.

Bierzemy dwa woreczki foliowe (średniej wielkości), wkładamy jeden do drugiego, a następnie wkładamy warzywa z grzybami do powstałego podwójnego opakowania.

Wlej marynatę sojową na warzywa i mocno zawiąż worek, wymieszaj zawartością. Warzywa z grzybami pozostaw do zamarynowania przez 30-40 minut, od czasu do czasu obracając opakowanie z jednej strony na drugą. To zapewni, że marynata równomiernie się rozprowadzi.

Weź dużą blachę do pieczenia i pokryj jej powierzchnię pergaminem. Zapobiegnie to przywieraniu warzyw. Rozprowadź na niej równomiernie marynowane warzywa z grzybami i piecz w piekarniku przez 30-35 minut w temperaturze 200 stopni. Mniej więcej w połowie czasu pieczenia  pomieszaj warzywa, ale zrób to ostrożnie.

Każdy plasterek warzywny jest soczysty i apetycznie zrumieniony. Podaj warzywa z pieczarkami na ciepło lub zimno. Smacznego!