Apetyczne warzywne kotleciki. Zrób raz, a będziesz je robić non stop. Nowy hit!

Dbając o swoje zdrowie po prostu musisz spróbować przyrządzić ten doskonały przepis na dietetyczne kotleciki warzywne. Głównymi składnikami jest dwóch królów zdrowego odżywiania – brokuł i kalafior. Pozostałe składniki podkreślają ich delikatną strukturę i doskonały smak.

Składniki

  • Kalafior – 200 g
  • Brokuły – 200 g
  • Marchewka – 1 sztuka
  • Cebula – 1 sztuka
  • Ulubione zioła – 0,5 pęczka
  • Ziemniaki – 2 sztuki
  • Czosnek – 2 ząbki
  • Płatki owsiane – 100 g
  • Mąka pszenna – 1 łyżka
  • Skrobia ziemniaczana – 1 łyżka
  • Czarny pieprz (mielony) – szczypta
  • Sól – do smaku
  • Oliwa z oliwek – 3 łyżki

Przygotowanie

Ziemniaki ugotuj w mundurkach, ostudź, obierz ze skórki, zetrzyj na tarce o małych oczkach.Obierz marchewkę, również zetrzyj. Posiekaj cebulę, czosnek i zioła tak drobno, jak to możliwe.

Ułóż kwiatostany brokułów i kalafiora w miskach, dodaj 3 łyżki wody i włóż do mikrofalówki (na 3 minuty każdą miskę). Zmiel miękkie warzywa za pomocą blendera.

W dużej misce wymieszaj wszystkie wymienione składniki, z wyjątkiem oleju. Zwilżonymi rękami uformuj okrągłe kotleciki.

Następnie możesz przygotować je na dwa sposoby: usmażyć lub upiec. Kotlety należy smażyć na dobrze rozgrzanej patelni bez pokrywki z dodatkiem np. oliwy z oliwek.

Jeśli chcesz je upiec, przenieś produkty na natłuszczoną blachę do pieczenia i piecz w piekarniku w temperaturze 220 stopni 15 minut. Następnie odwróć na drugą stronę i piecz przez kolejne 15 minut.

Smacznego!